2014. szeptember 6., szombat

Látom szemében a fájdalmat,
A kínt,
S gyötrelmet.
Látom a szomorúságot.
Látom, ahogy néz, oly megvetetten
S néz,
S közben gyűlöl
Látom a szemében.
Szinte hallom, ahogy gondolkodik
Hallom, hogy mennyi gondolat
Jár a fejében
Szinte az én fejem fáj
A sok tehertől
Érzem keze reszketését
Arca fáradtságát
Szeme álmosságát
Látom, s majd
Megszakad a szívem.
Szemét erősen behunyja
Küzd a sírás ellen
Kezével dobol
Ujjait tördeli
De nem bírja tovább
S arcát kezébe temeti
Eleinte nem is hallani
Hisz próbálja visszatartani
De hirtelen
Válla meg remeg
S ő hangos zokogásba kezd.
Szánalmat érzek felőle
És megvetettséget.
Érzem utálatát
Arcomon végig megy tekintete
Gyűlöl
Látni rajta
Szeme lángokba borul
De aztán a tüzet újra kioltja
Szomorúságának patakja
Könnycseppek hullnak kézfejére
Kezével megtörli arcát
De aztán újabb és újabb
Könnyek szaporodnak
De most feláll
Összeszedi magát
És elmegy.
Fejét vissza se fordítja
Egy új ember lett belőle
Gyűlölt, és ezt ő már nem bírta
Itt hagyott, magával
Olyan sokszor már, mégsem tudja
Hogy engem nem hagyhat ott sehol
Én utána megyek
Hisz én ő vagyok
Velem egy könnyen nem végezhet
Én utána megyek, velem jönnek
Az emlékek
Az élete
Mit annyira gyűlöl
Élete végéig vele leszek
Bárhová megy.
És ezt ő is tudja,
Most már megállt az úton, az arcokat látván
És megvárt, mintha tudná, hogy ott vagyok mögötte.
Megvárt, és most már együtt megyünk tovább
Újra érzem a pillantásokat
És a gyűlöletet
Csak most nem az ő gyűlöletét felém
Hanem feléjük
Hisz ő gyűlöli őket
De hisz az érzés kölcsönös…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése